Dorota Gęsiorska urodziła się w Płocku w 1970 r., mieszka w Warszawie. Uprawia malarstwo olejne i akwarelowe, pastel, rysunek, grafikę warsztatową i komputerową. W latach 2004-2006 prowadziła warsztaty językowo-artystyczne w Domu Kultury „Praga”. Z jej inicjatywy powstała na Pradze „Pracownia Omnimodo” - miejsce otwartych działań plastycznych oraz spotkań artystycznych. Jej prace znajdują się w galeriach warszawskich oraz w prywatnych kolekcjach w kraju i za granicą. Ma na swym koncie udział w wielu prezentacjach zbiorowych, m.in. Galeria Plenerowa "Starówka", Warszawa 1992, "Dni kultury łemkowskiej" - Galeria Cafe, Warszawa 2004, "Artyści Artbarbakanu na Święta" - Galeria Konferencyjna, Warszawa 2005, oraz wystawy indywidualne m.in.: "Moja Praga", Galeria N'69, Warszawa 2006; „Impresje mazowieckie”, Warszawa 2008-2009.
Wśród prac zaprezentowanych na gorlickiej wystawie na szczególna uwagę zasługują pastele Autorki, w których dominuje pejzaż miejski z odkrywczo potraktowanymi elementami motywami. Gry światła w bramach, ulice o świcie, lśnienia kałuż i szyn tramwajowych składają się w studium pełne szczególnego liryzmu.
Leszek Gęsiorski urodził się w Przemyślu w 1954 r., mieszka w Warszawie. Artysta grafik (dyplom ASP-1980), malarz, akwarelista. Od 1981 r. członek OW ZPAP. Instruktor zajęć plastycznych i założyciel Pracowni Grafiki Artystycznej w Domu Kultury „Praga”. Ma na swoim koncie wiele wystaw indywidualnych i zbiorowych, m.in. w Galerii Prezentacje KMPiK, Warszawa 1984, w Galerii DAP "Syndrom milenijnego przełomu", Warszawa 2001, "Pejzaż i Anioły", Warszawa 2002, "Droga" w Galerii N'69, Warszawa 2006. Jego prace malarskie i grafiki znajdują się w wielu kolekcjach prywatnych w Polsce i za granicą.
Artysta mówi, że w jego twórczości splatają się wątki surrealizmu i symbolizmu, motywy bliskie sztuce Salvadora Dali ale i te, dające się wywieść od Józefa Mehoffera, Stanisława Wyspiańskiego czy Jacka Malczewskiego. W swoich bardzo ekspresyjnych wizualizacjach Autor wykorzystuje motyw pejzażu, który ulegając fantastycznym przetworzeniom i wzbogacony elementami figuratywnymi zdaje się nośnikiem złożonych metafor.
Opracowanie i zdjęcia: Paweł Nowicki
Napisz komentarz
Komentarze