Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Reklama SANTANDER PARTNER - placówka partnerska nr 1 | Kredyty: gotówkowe, konsolidacyjne, hipoteczne, dla firm, leasing | GORLICE, ul. Legionów 12
ReklamaZapraszamy do zakupów u wiodącego sprzedawcy rowerów elektrycznych - Iwo Bike w Gorlicach
Reklama Zapraszamy na zakupy do Delikatesów Szubryt w Gorlicach przy ul. Kościuszki
Reklama Orion Engineered Carbons Sp. z o.o. - Jasło, ul. 3 Maja 83 - oferta pracy
Reklama Punkty Informacyjne Funduszy Europejskich znajdziesz w: Krakowie (ul. Wielicka 72B), Chrzanowie (ul. Grunwaldzka 5), Nowym Sączu (Rynek 13), Nowym Targu (al. Tysiąclecia 44) i Tarnowie (al. Solidarności 5-9).

Poczta Polska: w ciągu dwóch dni roboczych prosimy o przekazanie danych ze spisu wyborców. Co na to Burmistrz?

Podziel się
Oceń

Na skrzynkę pocztową Magistratu wczoraj, w środku nocy, o godz. 2.03 przyszedł mail, który wywołał niemałe zaskoczenie urzędników. O bieg tej sprawy zapytaliśmy Burmistrza, Rafała Kuklę.
Poczta Polska: w ciągu dwóch dni roboczych prosimy o przekazanie danych ze spisu wyborców. Co na to Burmistrz?

Autor: fot. ilustracyjne / własne

 

Oto odpowiedź Urzędu Miejskiego w Gorlicach:

Wobec licznych zapytań w temacie przekazania Poczcie Polskiej S.A. danych ze spisu wyborców Urząd Miejski w Gorlicach informuje, że dane takie nie zostały przez Burmistrza Miasta Gorlice udostępnione.

Potwierdzam, że w dniu 23 kwietnia br. o godz. 02:03 w nocy na adres e-mailowy Urzędu Miejskiego w Gorlicach wpłynęła wiadomość adresowana do Wójtów, Burmistrzów i Prezydentów Miast zawierająca wniosek o przekazanie w ciągu 2 dni roboczych Poczcie Polskiej S.A. danych ze spisu wyborców. Mail został wysłany z adresu [email protected]. Wiadomość ta została podpisana „Poczta Polska”.

W dniu 24 kwietnia br. na adres elektronicznej skrzyni podawczej Urzędu Miejskiego ePuap wpłynęła kolejna analogiczna wiadomość od Zarządu Poczty Polskiej S.A., tym razem podpisana elektronicznymi podpisami przez pana Andrzeja Bodzionego oraz pana Tomasza Cicirko wraz z załączonym Pismem Prezesa Rady Ministrów z 16.04.2020 r. znak: BPRM.4820.2.3.2020 polecającym Poczcie Polskiej podjęcie czynności zmierzających do przeprowadzenia głosowania korespondencyjnego w wyborach Prezydenta RP.

Z uwagi istotne wątpliwości co do możliwości żądania przez Pocztę Polską S.A. w obecnym stanie prawnym danych ze spisu wyborców, oficjalne stanowisko Burmistrza Miasta zostanie przesłane Poczcie Polskiej S.A. po wnikliwej analizie prawnej i przekazane do wiadomości Mieszkańcom Gorlic.


Daniel Janeczek
Sekretarz Miasta

 


Napisz komentarz

Komentarze

Ojciec Smardzyk 27.04.2020 14:10
Nie rozumiem - chcecie, to głosujecie, nie chcecie, to nie. Ja tam leyę na wybory, bo i tak nie ma na kogo głosować. Przecież to złudna możliwość wyboru - dżuma, cholera syfilis, czy inna zaraza...

ja 26.04.2020 17:55
Donald Tusk siedzi?Lewandowski,Pawlak siedzą?Nie po to był 'okrągły stół",żeby ktoś z jego uczestników miał siedzieć...

Sucho 26.04.2020 11:35
Sprawa jest jasna i prosta Albo będą rządzić albo będą siedzieć. Złamali konstytucję łamali regulamin Sejmu wyprowadzali ogromne pieniądze z budżetu poprzez fikcyjne fundacje i spółki, obsadzili ponstwowe stanowiska rodzinami afery Srebrna, KNF Getbeck itp Zaszli zbyt daleko aby oddać władzę

Ja 26.04.2020 14:52
Jak masz takie wiadomości to do prokuratury a nie tutaj.

Sucho 26.04.2020 18:21
której prokuratury? Tej od Zera? poczekam az ta banda przestanie rządzić wtedy w niemieckim Lidlu` kupię chipsy i piwko usiądę przed tv i z ogromną przyjemnością oglądne te wszystkie komisje śledcze Będzie na co popatrzeć

Wyborca 25.04.2020 15:40
Ja nie chcę prezydentki Błońskiej i chcę głosować tak jak muszę chodzić do pracy. Ryzyko śmierci jest wszędzie takie samo i Grodzki niech nie straszy bo w tym momencie jest śmieszny. Najwięcej ludzi umiera w łóżku a codziennie do niego wchodzimy!! Dlaczego Grodzki 3osoba i lekarz w jednym nie powiedział kiedy będzie ten dobry termin wyborów i kto w Polsce 7 sierpnia jest prezydentem.

Ela 26.04.2020 15:51
Problem w tym, że tę farsę jaką szykuje nam pis trudno nazwać wyborami, bo nie spełnione są żadne warunki demokratycznych wyborów, dążą do sfałszowania tego plebiscytu za wszelką cenę, bo to ostatnia okazja. Są konstytucyjne zapisy, które mówią co należy zrobić w takiej sytuacji, wtedy prezydent będzie wybrany legalnie, senat odwala robotę za sejm, który przepycha marne ustawy w ciągu kilku godzin, nie konsultując z nikim, ale ciemnota słuchająca TVP niczego nie rozumie.

~~~~ja 26.04.2020 20:35
Oświecona słuchaczko TVN. Po pierwsze PiS nie ma po co fałszować wyborów, bo z kim Doda miałby przegrać? Gdyby opozycja się zjednoczyła przynajmniej tak jak w wyborach do parlamentu i wystawiła jednego kandydata to może mogłaby być mowa o drugiej turze a tak wybory to po prostu formalność... i nawet oni są tego świadomi dlatego ZA WSZELKĄ CENĘ dążą do tego aby wybory się nie odbyły. Po drugie owszem jest Konstytucyjny zapis mówiący co należy zrobić gdy kończy się kadencja a mianowicie należy ogłosić termin wyborów i je przeprowadzić a to właśnie PiS chce to zrobić tylko opozycja przeszkadza. NIE MA PODSTAW PRAWNYCH do zmiany terminu wyborów (podstawą mogłoby być ogłoszenie stanu wyjątkowego ale to wiążę się z wieloma poważnymi w skutkach dla Polski konsekwencjami wiec raczej nie wchodzi w grę). Po trzecie już zapomniałaś, że wprowadzenia wyborów korespondencyjnych chciało PO jeszcze za ich rządów gdy praktycznie nie było potrzeby robić wyborów w tej formie więc skąd nagle takie obawy? Jak według nich miałyby wyglądać takie wybory? Przecież gdy to był ich pomysł nie mieli z tym problemu. Właśnie nadszedł taki czas gdy wybory korespondencyjne są najlepszym rozwiązaniem to robią wielki raban chcąc narażać zdrowie i życie milionów Polaków bo wybory MUSZĄ się odbyć i jak nie korespondencyjnie to przez nich będą tradycyjne przy urnach. Mało tego jestem pewien, że siedzieliby cicho gdyby sondaże (Duda przy Kidawie) wyglądały odwrotnie. Jaką to robotę senat odwala za sejm? Senat to banda pasożytów (ze wszystkich partii) i jest całkowicie zbędny. Który kraj z taką liczbą ludności jak Polska potrzebuje tylu posłów i do tego senat?

zoo 25.04.2020 12:52
Urzędy pracują 24H.

aaa 25.04.2020 12:11
A ja nie życzę sobie, aby byle burmistrz odbierał mi prawo wyboru Prezydenta

Terry 25.04.2020 11:41
Brawo. Nie przesyłajcie żadnych danych osobowych, nie mają takich uprawnień by tego zarządać.

gorliczanin. 25.04.2020 08:10
BRAWA dla burmistrza !!!

gorliczanin. 25.04.2020 07:22
BRAWA dla burmistrza , bo post komuna pisowska cofa nas do demoludu !!!

Ja 26.04.2020 14:55
A burmistrz to z jakiej partii? że piszesz o post komunie?

~~~~ja 25.04.2020 06:23
Oczywiście, że jest podstawa prawna a jest nią niedawno (16.04.2020) wprowadzona ustawa o szczególnych instrumentach wsparcia w związku z rozprzestrzenianiem się wirusa SARS-CoV-2 konkretnie art. 99 wspomnianej ustawy. O ile wiem to rzekomy brak podstaw do tego nagłośnił ktoś z posłów czy senatorów PO (KO) a to jest dowodem na to, że oni nawet nie czytają tego nad czym głosują... To automat jak ustawa przygotowana przez PiS to od razu przeciw więc co mają czytać jak bez tego takie same pieniądze wezmą kompletnie za nic. Kidawa ma mniej poparcia w sondażach niż piwo procent i to jest jedyny prawdziwy powód dla którego wybory nie mogą się odbyć. Szkoda burmistrza, że dał się wciągnąć w te przepychanki.

A
Ariel 25.04.2020 09:40
Nie wiem w której kopie siana spałeś, ale jak już się obudziłeś, to chciałem Ci tylko nadmienić, że Kodeks Wyborczy nie przewiduje zmian w przepisach wyborczych bodajże do pół roku przed wyborami. Wyjątkiem może być wprowadzony stan nadzwyczajny. Na dzień dzisiejszy nie ma żadnej ustawy o wyborach korespondencyjnych. Propozycje są złożone, ale ustawa jako akt prawny obecnie jest w senacie. Przepis do którego się odwołujesz niejako wyprzedza bieg wydarzeń, na zasadzie "nie mamy pana płaszcza i co nam pan zrobi?". Najważniejsza jest jednak Konstytucja RP w której to pisze jak wół: "Art. 127. Prezydent Rzeczypospolitej jest wybierany przez Naród w wyborach powszechnych, równych, bezpośrednich i w głosowaniu tajnym." Moim zdaniem ewentualne wybory korespondencyjne nie spełniają tych warunków.

Terry 25.04.2020 11:39
O czym Ty piszesz? Nie ma ŻADNEJ postawy prawnej jak na chwilę obecną, a premier nie stanowi prawa!

odruch wymiotny 25.04.2020 11:59
Ale szajs . Tego nawet szkoda komentować. W każdym zdaniu kłamstwo.

Hmm 25.04.2020 18:14
Ustawa powinna 2 tygodnie nabrac mocy urzedowe potem pojawic sie w dzienniku ustaw i wtedy mozna mówic o ustawie a te ostaynie wykonane na poczekalni sejmowej w piec minut sa nie wazne,tylko kacce sie wydaje ze moze wszystko ale cale szczesie gwiazdy mowia ze jego koniec jest bliski........i nie glodowac bo wyniki juz ustalone tak jak karty sie juz druja a niepowinny bo nie ma ustaw

~~~~ja 26.04.2020 07:56
Widzę, że do niektórych nie dociera FAKT, że taka ustawa o której wspomniałem jest i OBOWIĄZUJE (prawie wszystkie jej artykułu łącznie z 99 o którym mowa już weszły w życie). Nie wiem czy nieprzyjmowanie tego do wiadomości to czysta głupota czy fanatyczne uwielbienie totalnej opozycji a może chorobliwa nienawiść do PiS... Ponieważ tu chyba nie wolno podawać linków dla nieświadomych istnienia ustawy (nie fanatyków, bo tych nic nie przekona nawet jak zobaczą) proponuję w Google wpisać: Dz.U. 2020 poz. 695 Pierwszy wynik powinien być linkiem do strony gdzie można pobrać i przeczytać treść ustawy a także sprawdzić jej status prawny (żeby nie było że jeszcze nie weszła w życie). Przypominam jeżeli chodzi o udostępnienie danych chodzi o artykuł 99.

Arjuna 24.04.2020 22:02
I co z tego??? Czyżby burmistrz i inni samorządowcy chcieli zablokować wybory? Hmmm?

Ania 24.04.2020 21:29
I tak trzymać.

Zibi 24.04.2020 19:09
Czego poprzednia władza za nic nie odpowiedziała . Pieniądze były dla swoich,a dla zwykłych ludzi pieniędzy nie ma i nie będzie .Gdyby sondaże były korzystne dla Pani Kidawy też by dążyli do wyborów.

mamka 25.04.2020 15:17
zibi, idź się przebadaj

jakubek 24.04.2020 18:53
A co na to Jan Nowak prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych ?? Udaje, że wszystko jest ok i zgodne z prawem ? To jak się ma ta sytuacja do zakazu upublicznienia danych osobowych osób udzielających poparcia kandydatom do KRS-u ? Pan urzędas Nowak wyznaje zasadę, że punkt widzenia zależy od punktu siedzenia ? A obywatel według tej władzy jest oczywiście w „czarnej du*ie.......

Tomi 24.04.2020 18:20
Brawo Pan Burmistrz, oby inni samorządowcy też mieli odwagę odmówić udostępnienia wrażliwych danych

Całe miasto 24.04.2020 17:47
Brawo Panie burmistrzu dziękujemy

ewa 24.04.2020 17:28
Na jakiej podstawie i z jakiego artykułu prawnego maja przekazywac poczcie nasze dane SKANDAL a RODO gdzie

aaa 25.04.2020 12:03
Jest podstawa. Jak będziesz słuchała tylko TVN to się nie dowiesz.

gdzie jest wrak 25.04.2020 15:19
czasem lepiej jest milczeć wtedy nikt się nie dowie że rozum krótki

aaa 26.04.2020 10:48
Typowa odpowiedź - obrazić i być zadowolonym z siebie. A propos wraku. Wiadomo gdzie jest, ale dlaczego do tej pory?

Ela 25.04.2020 17:56
Ty za to słuchasz TVP i dlatego masz zrobioną z mózgu wodę! Podaj zatem tę podstawę prawną, nawet nie wiesz, że ustawa dopiero jak wyjdzie z senatu, to będzie głosowana w sejmie i podpis notariusza, czyli ok 7 maja! Zatem lepiej milczeć, jak się nie ma nic mądrego do powiedzenia!

aaa 26.04.2020 10:46
A tak bez obrazy nie da się już odpowiedzieć? Nikomu nie zarzuciłem, że jest głupi albo ma wodę z mózgu.

Terry 27.04.2020 16:51
A co w TVPiS tak mówią? ?

Polak 24.04.2020 17:22
Drogi rządzie, chroni nas RODO. Jako obywatel nie udzielam zgody na przekazanie i rozporządzanie MOIMI danymi przez PP.

Abc 24.04.2020 17:16
Mojej zgody na to nie ma Panie Burmistrzu, to nie jest targ.

Katarzyna Ustajowska 25.04.2020 13:08
to się podpisz

mars 24.04.2020 16:48
jakim prawem nasze wrażliwe dane mają być przekazane poczcie? Na podstawie jakiego artykułu? Bezmyślna władza prze do wyborów za wszelką cenę i bez opamiętania . Władza i pieniądze tylko to się liczy . Bekną za to na bank

Mig 24.04.2020 17:14
Widzę, że Twoja wiedza kuleje, więc odpowiadam: Art. 99 Ustawy o szczególnych instrumentach wsparcia w związku z rozprzestrzenianiem się wirusa SARS-CoV-2: Poczta Polska po złożeniu przez siebie wniosku w formie elektronicznej, otrzymuje dane z rejestru PESEL, bądź też z innego spisu lub rejestru będącego w dyspozycji organu administracji publicznej, jeżeli dane te są potrzebne m.in. w celu wykonania obowiązków nałożonych przez organy administracji rządowej. Wniosek musi być jednak złożony w sposób elektroniczny i podpisany podpisem elektronicznym. I Poczta Polska może te dane wykorzystywać tylko i wyłącznie w celu, jaki uwzględniono we wniosku. Pzdr.

vican 24.04.2020 19:05
Jakie wrażliwe dane? Każdy ma nazwisko które nie jest po to by trzymać je w sejfie , imię nadane przy urodzeniu dla ułatwienia komunikacji i adres zamieszkania , który nie stanowi tajemnicy tysiąclecia. Całe RODO tak naprawde tylko utrudnia i ośmiesza prawo , bo wszelkie transakcje i ważne dokumenty urzedowe są obarczone odpowiednimi zabezpieczeniami mającymi na celu ustalenie prawdziwości petenta z dokumentami tożsamości i legalności tych spraw w świetle prawa , które to z kolei bez 100% pewności nie mogą być podejmowane i nie są wiążące . Więc nie rozumiem o jakie zagrożenie wycieku danych taki raban. O to samo można oskarżyć urząd skarbowy , policje , urzedy miast i nawet cały kraj bo też robi spis ludności?

Ela 25.04.2020 18:06
Jeszcze pesel, jak ci przyjdzie spłacać nie swoją pożyczkę, to może zrozumiesz o co chodzi!

polak 24.04.2020 19:36
sprawiedliwy się znalazł...

R 24.04.2020 20:41
Zastanow się marks co piszesz. Kto za co beknie. Unie Europejską nie interesują wybory w Polsce. Prokuratura umarza postępowlanie po 3 godzinach. Wybory Konstytucyjne wypadają w Maju 2020 roku i aby cos zostało zmienione z datą wyborow to musiał by być w Polsce wprowadzony stan wyzszej konieczności. Pytam się, kto bedzie placił odszkodowania w czasie gdyby zostal wprowadzony stan wyjątkowy w Polsce. Przecież lawiny juz podań przeciębiorcy skladają do Zus-u przy anty tarczy a ile takich wnioskow o odszkodowania by bylo złożonych przy stanie wyjątkowym. Duze korporacje stac na swiatowe kancelarie prawne o wyegzekfowanie prawa o odszkodowania przy takim stanie.

Giedymin 25.04.2020 12:15
a ja się pytam kto będzie płacił odszkodowania jeśli NIE zostanie wprowadzony stan klęski ? Przypominam, że po wprowadzaniu odpowiedniego stanu odszkodowaniom NIE podlegają utracone korzyści. Natomiast BEZ stanu można się ubiegać o odszkodowania od wszystkiego, w szczególności od wątpliwych prawnie restrykcji wprowadzanych przez rząd

Ela 25.04.2020 18:03
To wszystko jest oczywiste, ale ludzie nasyceni wiedzą z TVP piszą takie bzdury, że głowa boli! Pani Łętowska wszystko tłumaczyła, te odszkodowania w stanie klęski żywiołowej to wierutne kłamstwo, to tylko by nie przełożyć wyborów!

Observator 24.04.2020 21:15
Dokładnie...Nic nie usprawiedliwia łamania prawa i dewastacji systemu wyborczego.Od czuwania nad przebiegiem wyborów jest PKW nie Poczta Polska .W PiS ktoś zwariował odpychając Prawo kolanem...To się źle skończy dla demokracji ale i dla tej formacji...

A
Ariel 24.04.2020 21:28
Jak widać na godz. 21.20 masz 44 głosy całkowicie zgadzające się na taki stan rzeczy. Wypada się domyślać, że te osoby będą również zgodne, gdy prezes tfu prezesów umyśli sobie za czas jakiś, by dane osobowe zbierał np. Empol albo Hażbud (z całym szacunkiem dla obydwu firm). Jakiś czas temu przestałem się dziwić głupocie.

ReklamaTylko znani u sprawdzeni producenci! PIŁY TAŚMOWE I TARCZOWE - PŁÓTNA I PAPIERY ŚCIERNE - ŁOŻYSKA I PASY KLINOWE - Sklep Techniczno-Przemysłowy BARABRA w ROŻNOWICACH
AKTUALNOŚCI
ReklamaSkorzystaj z oferty Iwo Computers na stronie internetowej i w sklepie stacjonarnym
Reklama
POPULARNE
ReklamaAgencja Detektywistyczna „Biuro Bezpieczeństwa SPECTRUM – detektyw NOWICKI” zaprasza! GORLICE, ul. Michalusa 22
Reklama
zachmurzenie małe

Temperatura: 2°C Miasto: Gorlice

Ciśnienie: 1002 hPa
Wiatr: 8 km/h

OSTATNIE KOMENTARZE
Autor komentarza: Woj1Treść komentarza: Tylko nie na górze cmentarnej. Masakra: góra do wykarczowania, korki na Korczaka jeszcze większe, ścieżki rowerowe pod spychacz. W rynku zróbcie, w budynku szkoły, parkingi nad rzeką, może rynek trochę ożyje. Gorliczanie powinni wypowiedzieć się zanim powstanie betonowy kloc z ekranami (teraz taka moda) dla dziatwy kolonijnej na 15 minut oglądania za 25 mln zł. Wójcino ratuj Gorlice! Wybuduj takie muzeum w Sękowej szybciej niż w Gorlicach. Tam jest dość miejsca.Data dodania komentarza: 21.11.2024, 14:33Źródło komentarza: Europejskie Muzeum I Wojny Światowej w Gorlicach. Inspirujące spotkanie ekspertów [FOTO]Autor komentarza: JTreść komentarza: Wszyscy zadają sobie pytanie czy warsztat był ubezpieczony- a czy zadali sobie Państwo pytanie jak wyglada dosłownie walka o każdą złotówkę od ubezpieczyciela ? Rok temu moim sąsiada spalił się dom,do tej pory nie dostali pieniążków,walka toczy się już w sądzie pomimo tego,że rzeczoznawca okresie sumę odszkodowania to ubezpieczyciel csly czas się odwołuje. Sąsiedzi byli zmuszeni wziąść kredyt a w banku,żeby naprawić to co najpotrzebniejsze. Spłacanych odsetek już nikt im nie odda ,a takich sytuacji jest bardzo wieleData dodania komentarza: 21.11.2024, 11:11Źródło komentarza: Grzegorz z Ropicy Górnej potrzebuje wsparcia. Potrzebna pomoc na odbudowęAutor komentarza: AgnesTreść komentarza: Z calym sercem jestem z Panem,bardzo szkoda jak cos na co sie pracuje wiele lat nagle znika,ale z drogiej str trzeba bylo zadbac o ubezpiecenie zakladu. Zycze szczescia oby sie udaloData dodania komentarza: 21.11.2024, 05:13Źródło komentarza: Grzegorz z Ropicy Górnej potrzebuje wsparcia. Potrzebna pomoc na odbudowęAutor komentarza: MatiTreść komentarza: Jest to tragedia ale czy było płacone ubezpieczenie?? Czy jak większość nie płaci bo szkoda płacić kilka stówek na rokData dodania komentarza: 20.11.2024, 20:42Źródło komentarza: Grzegorz z Ropicy Górnej potrzebuje wsparcia. Potrzebna pomoc na odbudowę
Reklama Agencja Detektywistyczna „Biuro Bezpieczeństwa SPECTRUM – detektyw NOWICKI”