Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
ReklamaHONER, okna, drzwi, bramy, rolety, plisy, moskitiery, żaluzje, roletki dzień-noc - Gorlice, ul. Biecka 72A
ReklamaZapraszamy do zakupów u wiodącego sprzedawcy rowerów elektrycznych - Iwo Bike w Gorlicach
Reklama DELIKATESY SZUBRYT – GORLICE, ul. Kościuszki 34A – Sprawdź najnowsze promocje! [od 9 do 23 września 2024]

Moja VIII Korona Gór Polski jest dla Was – z Wami chcę zdobywać szczyty [FOTO]

Podziel się
Oceń

W środę, 14 sierpnia, ekipa „Młodzi Turyści” z Placówki Wsparcia Dziennego TPD znowu ruszyła na szlak – tym razem padło na Pieniny. Uczestnicy szli zielonym szlakiem z Jaworek aż do Polany pod Wysoką, czyli na najwyższy szczyt całych Pienin.
grupa dzieci z dorosłymi przed drewnianą budką na szlaku w Pieninach
Młodzi Turyści na szlaku w Pieninach

Autor: Facebook Wiesława Brudniak

Całą akcję prowadził przewodnik PTTK, Emil Kania, a zamykała ekipę sama pani prezes TPD, Stanisława Bąk. Była to już druga górska wyprawa w ramach projektu „VIII Korona Gór Polski – Gorlickim Dzieciom”, który zorganizowała Wiesława Brudniak.

Pierwszy odcinek trasy był totalnie epicki – turyści szli przez Wąwóz Homole, który jest rezerwatem przyrody.

Tak opisuje tę wyprawę Wiesława Brudniak.

To miejsce dosłownie urzeka – wysokie wapienne skały, wijący się w dole potok, a do tego te klimatyczne mostki, po których przechodziliśmy – dzieli się z nami swoimi wrażeniami Wiesława Brudniak.

Dzieciaki często zatrzymywały się, żeby posłuchać szumu wodospadów i oczywiście zrobić parę fotek na social media.

Wąwóz kończył się lekkim podejściem, które doprowadziło nas do rozległej polany z mega ciekawą formacją skalną – „Kamienne Księgi”. Podobno są tam zapisane losy świata… ale kto to ogarnie?

Dzień był gorący, słońce dawało się we znaki a wody w butelkach coraz mniej. Tempo trochę zwolniło, ale nasi młodzi piechurzy dali radę i w końcu dotarliśmy do Polany pod Wysoką, czyli do naszego celu. Polana ta to czysta magia – widoki były takie, że ciężko było oderwać od nich wzrok. Po solidnym odpoczynku i pamiątkowych zdjęciach, trzeba było wracać.

Dalsza trasa była już dla najwytrwalszych, którzy mają doświadczenie w radzeniu sobie z wysiłkiem i upałem.

Zdobyłam ten stromy i śliski szczyt w imieniu nas wszystkich, dedykując swoje osiągnięcie gorlickim dzieciom. W drodze powrotnej powiedziałam sobie „Moja VIII Korona Gór Polski jest dla Was – z Wami chcę zdobywać szczyty, na miarę Waszych sił i możliwości.”

Dziękujemy za wspólną wędrówkę. Upał, emocje i cała trasa sprawiły, że w autobusie wszyscy padliśmy, jak muchy i nawet nie zauważyliśmy, kiedy dojechaliśmy do Gorlic.

To był piękny dzień. Nasze góry są niesamowite, dają to przyjemne zmęczenie, które sprawia, że chce się tam wracać. A nasze dzieciaki? Są po prostu rewelacyjne – podejmują wyzwania i radzą sobie z nimi na medal. Brawo Wy!

Ten wyjazd był możliwy dzięki wsparciu Banku Spółdzielczego w Gorlicach oraz PTTK Gorlice – wielkie dzięki!

Zapraszamy na kolejną wyprawę we wrześniu!

Może być zdjęciem przedstawiającym 1 osoba i tekst
„Młodzi Turyści” z Placówki Wsparcia Dziennego TPD na szlaku w Pieninach, źródło foto: Wiesława Brudniak

Może być zdjęciem przedstawiającym 7 osób, ludzie uprawiający wspinaczkę i tekst

Może być zdjęciem przedstawiającym 4 osoby, ludzie uprawiający wspinaczkę i tekst

Może być zdjęciem przedstawiającym 5 osób

Może być zdjęciem przedstawiającym góra