Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
ReklamaAUTO-GAZ Nikodem Groń - montaż i serwis samochodowych instalacji LPG - benzyna, diesel
ReklamaZapraszamy do zakupów u wiodącego sprzedawcy rowerów elektrycznych - Iwo Bike w Gorlicach
Reklama Zapraszamy na zakupy do Delikatesów Szubryt w Gorlicach przy ul. Kościuszki
Reklama Orion Engineered Carbons Sp. z o.o. - Jasło, ul. 3 Maja 83 - oferta pracy
Reklama Punkty Informacyjne Funduszy Europejskich znajdziesz w: Krakowie (ul. Wielicka 72B), Chrzanowie (ul. Grunwaldzka 5), Nowym Sączu (Rynek 13), Nowym Targu (al. Tysiąclecia 44) i Tarnowie (al. Solidarności 5-9).

Trwają egzaminy gimnazjalne. Strajk też.

Podziel się
Oceń

Od godziny 9 uczniowie trzecich klas gimnazjalnych zmagają się z pierwszą częścią egzaminów. Równocześnie trwa trzeci dzień strajku nauczycieli.

We wszystkich miejskich szkołach egzamin jest przeprowadzany bez zakłóceń.

Dokładnie 223 uczniów przystąpiło dzisiaj w Gorlicach do egzaminu z historii i wiedzy o społeczeństwie, o 11 rozpocznie się część dotycząca języka polskiego.

Jak poinformował nas Aleksander Augustyn, kierownik wydziału oświaty, kultury i spraw społecznych w gorlickim Ratuszu, 99 nauczycieli nie przystąpiło do strajku i są wystarczającą obsadą, by skompletować skład nadzorujący egzaminy.


Napisz komentarz

Komentarze

obiektywny 11.04.2019 21:59
Mam wielkie uznanie dla nauczycieli którzy na czas egzaminu zawieszają strajk i biorą udział w komisjach egzaminacyjnych. Fakt że egzaminy się odbywają , znaczy o wielkiej odpowiedzialności nauczycieli i szacunku dla swoich uczniów i ich rodziców. Nie jestem nauczycielem , ale całkowicie popieram strajk.

A
Ariel 11.04.2019 22:53
Za ten szacunek dla uczniów i ich rodziców, ci sami rodzice wylewają tutaj na nauczycieli swoje własne frustracje i nienawiść. Pocieszam się jednak myślą, że za czas jakiś wszystko wróci do normy i ci sami rodzice znów będą na szkolnych korytarzach zaglądać przymilnie w oczy nauczycielom swoich pociech chwaląc za efekty dydaktyczno wychowawcze. Cóż, anonimowość skłania ludzi do najróżniejszych rzeczy.

Pedagog 12.04.2019 19:50
Jestem nauczycielem.Nie strajkuję.Nie wyobrażam sobie jak moglabym zostawić uczniów podczas zdawania egzaminów.Nawet kosztem mojego wynagrodzenia.

Timi 11.04.2019 20:16
Jak slucham tłumaczeń nauczycieli że powodem strajku jest polepszenie systemu i robią to wszystko dla dzieci to mam wrazenie ze sami wbijaja sobie gwozdzie do trumny. Wszystkim wyrzucają brak studiów a w tym samym momencie przystępują do strajku z zaporowym żądaniem 1000zl (no ale jak nigdy nie walczyli o podwyzke w pryqatnej firmie to moze im sie wydaje ze to 30% to norma ) Podnoszą krzyk ze Pani na kasie wiecej zarabia, ale jak przez 20lat zarabiala grosze to argumentu nie było, a to ze na kasie zarabia sie lepiej wynika z braku ludzi do pracy a dla porownania to ile jest wolnych etatow w szkolach. Dzieci coraz mniej, nauczycieli nie zwalniac, podwyżki dać po 1000zl , obowiązków nie zwiększać , pensum nie dotykać ,karta nauczyciela to świętość, za strajk zapłacić ;) Takie warunki mógł wymyślić tylko "najlepszy" nauczyciel ekonomii który w zyciu "normalnej" pracy nie miał Chcecie zarobków z sektora prywatnego to pracujcie i weryfikujcie sie jak sektor prywatny

A
Ariel 11.04.2019 22:35
Sorry, kolego, ale wydaje mi się, że nie możesz charakteru pracy nauczyciela mierzyć miarą stricte ekonomiczną. Rozwój społeczeństw zawsze opierał się na edukacji na którą trzeba było wykładać kasę. Ta kasa wracała dużo później w postaci wynalazków, książek, innowacji i innych dóbr z których te społeczeństwa korzystały. A im więcej kasy wkładały, tym bardziej te społeczeństwa kwitły. Ty też napisałeś tekst dzięki umiejętności wyniesionej ze szkoły.

T 13.04.2019 11:53
Do pewnego stopnia zgadzam się, ale w tym konkretnym przypadku wydana kasa w żaden sposób się nie zwróci, bo choćby nauczyciele dostali po 5 tys. zł podwyżki wszystko zostanie jak było, system ani drgnie. Ktoś dostanie 500+, ale ma przy tym dziecko na wychowaniu, a tu co się zmieni? Wpadłyby te pieniądze jak w głęboką studnię, i nawet "plum" by nie było słychać. Pokaż mi jeden postulat strajkujących, który pozwalałby uznać takie podwyżki za inwestycyjne. Piszemy owszem, dzięki szkołom, ale nie wymyślił ich ZNP i łaski nam Broniarz nie zrobił, żeśmy do nich poszli.

A
Ariel 13.04.2019 14:27
Trochę to niespójne co piszesz. 500+ jest inwestycyjne a podwyżka zarobków nie jest inwestycyjna? Sądzisz, że nauczyciele własne podwyżki przehulają w kasynach?:D Zaprawdę powiadam Ci, każda podwyżka ZAROBKÓW jest o wiele większą inwestycją niż pieniądze otrzymane GRATIS. I nie chodzi mi o wymiar czysto ekonomiczny. Bardziej o moralno etyczny. Owszem, oświata wymaga naprawy. Sądzę że poprawy wymagają podstawy programowe, systemy nauczania, egzaminów i być może weryfikacji nauczycieli. Zacząć można od budowania prestiżu zawodu w oczach samych nauczycieli. Nie znam lepszego sposobu niż przyzwoite zarobki, będące miarą ich odpowiedzialności za przyszłych inżynierów, lekarzy, artystów. A może bardziej celowe byłoby napisać, że za dobrych, uczciwych i wrażliwych LUDZI? Po prostu. Co do ostatniego zdania. Nie strajkuje ZNP jako organizacja. Nie strajkuje również Broniarz, którego się tak uczepiłeś, nie wiedzieć dlaczego. Strajkują NAUCZYCIELE. Nie uważasz chyba, że to jakaś ciemna masa, dająca sobą manipulować? Dobrego popołudnia.

gorliczanin. 11.04.2019 18:52
Nauka religii powinna się odbywać w salach katechetycznych przy kościołach i być opłacana przez kościół.

T 13.04.2019 11:55
A nauka "Nie kradnij", "Nie zabijaj, "Nie kłam" gdzie powinna się odbywać, przez kogo powinna być opłacana i prowadzona?

gorliczanin. 11.04.2019 18:08
Katecheci powinni uczyć w salach katechetycznych a nie w szkołach i być opłacani przez kościół a nie przez państwo . Pieniądze przeznaczyć na podwyżki dla nauczycieli.

Magda 11.04.2019 16:04
a ja proszę, żeby przyznali się wszyscy nauczyciele, którzy od piątku 5 kwietnia są na zwolnieniu chorobowym, śmiało !

nieroby 11.04.2019 08:53
Jak nauczyciele strajkują jak zakupy i w domu obiady gotują. Strajk ma być w miejscu pracy. Przyjdą do szkoły godzinka i idą, już po strajku, księża też z nimi ...

GIMBUS 10.04.2019 23:07
Zycie mnie Mnie!

A
Ariel 10.04.2019 18:10
hehe, strajk jest polityczny? Zarżałem jak koń radośnie. Chociaż na upartego można to jakoś wpleść w całościową narrację. Bo przecież nauczyciele są bardziej świadomymi obserwatorami życia politycznego, niż ten sławny pierwszy sort, któremu to "wiśta, wio, alleluja" a który nie dostrzega tego całego buractwa zalewającego kraj. Nauczyciele dostrzegają na co idą pieniądze, których wg założeń budżetu i trąbienia pod koniec 2018 roku miało już nie być. Nagle po pół roku cudownie znajduje się 40 mld (dane Ministerstwa Finansów) które mają posłużyć jako kiełbasa wyborcza, a które mają być rozdawane darmo, co podkreślam. To raz. Ciemna belferska masa dostrzega również to, czego oświecone głowy pierwszego sortu nigdy nie dostrzegą z powodów od nich niezależnych;) - pieniądze wydawane lekką ręka na milionowe apanaże dla możnowładców ze spółek skarbu państwa. - gigantyczne zarobki plastikowych lalek, asystentek naczelnego kombinatora - afery goniące afery, (KNF, Srebrna... więcej nie chce mi się wymieniać), które jednak pracowicie zamiatane są pod wykładzinę, żeby ktoś broń Boże, czego sobie nie pomyślał;) - rozbijane rządowe samochody w szaleńczych jazdach do marketów, na przyjacielskie pogaduchy i nikomu nie potrzebne uroczystości. - położone na łopatki zakupy sprzętu dla wojska. W zamian za to zasponsorowanie bezmyślnego stada krętaczy bredzących o parówkach, wybuchach, helu i bombach termobarycznych. - pieniądze wydawane na wyjazdy delegacji rządowych, które po przylocie gubią się na lotnisku jak mały Kazio. Powód prozaiczny- nieznajomość języka obcego. - ciągłe, uparte i litościwe dofinansowania pana Dyrektora z Torunia, który niedługo wykupi pół Polski z korzyścią finansową dla siebie, a z prognozowaną niepowetowaną stratą wizerunkową dla instytucji, pod której sukienką działa. - nagrody finansowe dla ministrów, podczas gdy systemy zdrowia, edukacji, obrony narodowej, spraw zagranicznych, rolnictwa... to jedno wielkie martwe morze. No. To teraz można uznać ten strajk za strajk polityczny. Nie dziwię się nikomu, kto w obliczu przytoczonych tylko części faktów, będzie domagał się podwyżki zarobków. Większość z nas zarabia zbyt mało, ale tylko niektórzy w obliczu absurdów domagają się więcej. Reszta stoi jak koń mojego wujka, który ślepy, głuchy, niekumaty i nieczytaty;) W sumie... to przecież o to chodzi. Zniszczyć elity, naprodukować koni i nauczyć je klaskać kopytami.

D 10.04.2019 20:40
Tak to już było !

Za dużo tvn 11.04.2019 09:32
Szkoda ,że przy okazji nie wymieniłeś afer za rządów PO-PSl i na co szła rządowa kasa ,podwyżek jakie dostali nauczyciele w tym czasie ,oraz co robił pan Broniarz dla dobra oświaty .Oczywiście musisz w dobitny sposób udowodnić ,że wszyscy popierający rząd PIS ,katolicy , to ciemniaki ,matoły i nieuki . Za to wszyscy kodziarze ,obywatele rp .POKO i tym podobni to kwiat polskiej inteligencji.

~~~~ja 11.04.2019 10:32
Tak wyborcy PO to przecież elita, przecież w statystykach sondaży wyszło, że większość osób z wyższym wykształceniem głosowało na nich... to w końcu to partia młodych, wykształconych (przynajmniej tak osobie mówią). Z tym, że niekoniecznie podobny sondaż wykazał, że przebywający z ZK więźniowie też w większości głosowali na PO ale tym już się nie chwalą. Prawda jest taka że punkt widzenia zależy od punktu siedzenia i większości z naszego regionu powinno być bliżej do PiS niż PO (co potwierdziły wybory). Mało tego przynajmniej jakieś 70% osób z naszego regionu w ogóle nie interesuje się polityką i nie ma pojęcia, kto co zrobił (zarówno afery jak i korzystne i niekorzystne ustawy), kto spełnił jakie obietnice wyborcze a kto w ogóle o nich zapomniał ale taki zagłosuje na PO, bo chce się dowartościować w końcu przecież gdzieś słyszał, że tylko ciemnota głosuje na PiS. Platforma jako partia, dawno by przestała istnieć (a przynajmniej nie przekroczyła by progu wyborczego) gdyby nie to że trzeba im przyznać mają naprawdę dobry pijar i większość (zagranicznych) mediów za sobą , przecież nie mało milionów zarobili na reklamach i ogłoszeniach rządowych za ich kadencji. Zresztą oni byli przygotowani na mącenie i podżeganie od samego początku, czy ktoś wierzy, że taki KOD zorganizował się w 2 dni (16 listopada został zaprzysiężony rząd a 18 już pierwsze wzmianki o założeniu KODu)? Po prostu jak nie od kiedy przerżnęli wybory albo nawet jeszcze przed nimi mieli już przygotowane na tą ewentualność plany.

do Ariel 12.04.2019 10:08
100% poparcia ale taki Ariel i tak tego nie zrozumie ,bo to wszystko co teraz się dzieje to zasługa ,,maleńkiego człeczyny"

tvn 11.04.2019 17:39
No widzisz ! Jak chcesz to w dwóch ostatnich zdaniach potrafisz napisać prawdę. Bo zdanie pierwsze to wierutne kłamstwo.

A
Ariel 11.04.2019 22:17
Poproszę o inną argumentację, bo " a u was biją murzynów" jakoś już do mnie nie przemawia. Miało być lepiej. Sam natomiast przyznałeś, że robienie belfrów w balona trwa już od dłuższego czasu, więc musisz przyznać, że podwyżki dla nich powinny być sprawiedliwością dziejową;) Nigdy nie byłem żadnym z tych, których łaskawie wymieniłeś. Ba, nie byłem nawet tym, kogo nie wymieniłeś;D Wręcz cierpię na awersję do polityków wszelkiej maści. Nie rozumiem też, skąd u Ciebie ta karkołomna samokrytyka, ale rozumiem, że może wynikać z kompleksów. Kompleksy zaś są pochodną podziałów, które o ile zechcesz pamiętać, wbił swego czasu w lud taki maleńki człeczyna. I była to jedyna udana czynność bojowa w całym jego życiu. Jeśli nie dociera do Ciebie żadna argumentacja, nie przejmuj się i pogódź się z tym, że pewnych rzeczy po prostu nie widzisz.

Ja 10.04.2019 14:27
Wszyscy ,,którym się należy i strajkują,, zapominają że oni opłacani są z podatków tych o których z pogardą się wypowiadają to jest robotnikach sprzedawcach czy rolnikach, ci nie mając wielkich dochodów nie nasypią do kasy państwa zatem żądania winny być adekwatne do możliwości a to nauczyciele powinni wiedzieć, Broniarza wymienić na osobę z dzisiejszych czasów bo komuna to już historia,

Biko 10.04.2019 11:04
Brawo dla nauczycieli NIEstrajkujących! Pokazujecie, że są jeszcze nauczyciele, którym zależy na uczniach a nie tylko na własnym portfelu. I to właśnie dla Was powinna być podwyżka a nie dla tych pazernych, politycznych hien.

bronek 10.04.2019 11:53
tak nauczycielowi ma zależeć na uczniach, ma zalezec na pracy, ma zależeć na rodzicach, ich wolnym czesie, ma zależeć na wszystkim a czy uczniom chociaż w minimalnym stopniu zalezy na nauczycielach? Czy rodzicom zależy na nauczycielach? Jak na każdym kroku ich opluwają ucząc tego samego swoje dzieci? Rodzicom, patrząc na ich zainteresowanie dziećmi, ich wychowanie to nawet na swoich dzieciach im nei zalezy.

ttomek 10.04.2019 12:19
broniu masz w domu krzywa podloge wyprostuj

jonasz 10.04.2019 16:53
Teraz rodzic tym bardziej nie nauczy szacunku do nauczyciela

T 13.04.2019 12:05
Teraz dopiero zapracowaliście na szacunek....

m. 10.04.2019 11:55
Wielu nauczycieli zawiesza strajk wyłącznie na ten dzień, kiedy są w zespołach nadzorujących, w pozostałe dni strajkują. Nie ma lepszego dowodu, że czują się odpowiedzialni za młodzież. Mimo hejtu.

jonasz 10.04.2019 16:52
99 nie strajkuje od poniedziałku, więc nie kłam, że to dzięki tym co na dziś zawiesili strajk. Krytyka nie jest hejtem. Brawa dla tych co nie strajkują. O podwyżki walczyć warto i się nauczycielom należą, ale kiedy strajk jest na fundamencie politycznym i zaplanowano go w tak newrlalgicznym momencie należy z niego zrezygnować. Dla dobra dzieci i w imię tego, że szkoła powinna być wolna od polityki.

m. 10.04.2019 19:53
Strajk, by był skuteczny, musi być w newralgicznym momencie. Jak w 100-lecie niepodległości strajk policjantów. Co do zawieszenia strajku przez nauczycieli pracujących w poszczególnych dniach w zespołach nadzorujących - podtrzymuję, co napisałem wcześniej.

Nie 10.04.2019 20:44
Nic nie wiesz. Strajku nie można zawiesić.

m 11.04.2019 10:27
Jesteś w błędzie. Nauczyciel każdego dnia rano deklaruje poprzez wpis na listę, czy dziś strajkuje czy nie. Po prostu w dniu, kiedy byli wyznaczeni do prac w zespole nadzorującym, nie wpisują się na listę strajkujących i pracują (przeprowadzają egzamin). Kolejnego dnia mogą już normalnie kontynuować strajk.

T 13.04.2019 12:06
To przejaw instynktu samozachowawczego. Wyobrażasz sobie, co by się działo jakby nie było egzaminów, uczniowie nie sklasyfikowani, bez promocji do następnych klas? Są granice, których lepiej nie przekraczać i nauczyciele to rozumieją.

ala 10.04.2019 12:27
Teraz też nauczyciele zostaną podzieleni na lepszy i gorszy sort. Po zakończeniu całego zamieszania już nigdy między nimi nie będzie normalnie do końca, będą patrzeć na siebie spode łba. Przecież jak wywalczą podwyżki to przez tych co strajkowali i im za to obetną pensję, a ci co uczyli też je dostaną a przy okazji "natłuką" nadgodzin w dni strajkowe. Kolejna grupa społeczna po aktorach i sędziach upokorzona i skłócona - ale inteligencja nigdy władzy totalitarnej nie pasowała i jak historia uczy zawsze ją dyskredytowano w różny sposób. Ciemnym ludem przecież łatwiej rządzić - nie będzie niczego wymagał oprócz "chleba i igrzysk". Źle się to wszystko skończy ...........dla wszystkich.

ja 11.04.2019 16:04
jaka inteligencja ??? wolne żarty !

~~~~ja 10.04.2019 15:18
@ala a kto ich namówił do POlitycznego strajku? To to samo ugrupowanie ich dzieli. Kogo słuchają ogłupieni nauczyciele jak nie KODziarza Broniarza? Zawsze znajdzie się w opozycji jakaś gnida od podburzania.

Ala 10.04.2019 20:35
Szkoda mi Cie czlowieku bo nie wiesz o czym mowisz. A kto ich musial namawiac i po co? Oni mysla samodzielnie jeszxze w przeciwieństwie do tych ktorzy absolutnie niepolitycznie dostaja bardzo często kase za nierobstwo i siedzenie w domu i stawianie iksow w odpowiednich krtatkach przy urnach wyborczych.

ReklamaAQUAPLAST - rynny, pokrycia dachowe
AKTUALNOŚCI
ReklamaSkorzystaj z oferty Iwo Computers na stronie internetowej i w sklepie stacjonarnym
Reklama
POPULARNE
ReklamaWyższa Szkoła Biznesu National - Louis University w Nowym Sączu - UWOLNIJ Z NAMI SWÓJ POTENCJAŁ - studia I, II stopnia oraz podyplomowe - PRAWO - PSYCHOLOGIA - ZARZĄDZANIE - INFORMATYKA
Reklama
zachmurzenie umiarkowane

Temperatura: 0°C Miasto: Gorlice

Ciśnienie: 1000 hPa
Wiatr: 16 km/h

OSTATNIE KOMENTARZE
Autor komentarza: Woj1Treść komentarza: Tylko nie na górze cmentarnej. Masakra: góra do wykarczowania, korki na Korczaka jeszcze większe, ścieżki rowerowe pod spychacz. W rynku zróbcie, w budynku szkoły, parkingi nad rzeką, może rynek trochę ożyje. Gorliczanie powinni wypowiedzieć się zanim powstanie betonowy kloc z ekranami (teraz taka moda) dla dziatwy kolonijnej na 15 minut oglądania za 25 mln zł. Wójcino ratuj Gorlice! Wybuduj takie muzeum w Sękowej szybciej niż w Gorlicach. Tam jest dość miejsca.Data dodania komentarza: 21.11.2024, 14:33Źródło komentarza: Europejskie Muzeum I Wojny Światowej w Gorlicach. Inspirujące spotkanie ekspertów [FOTO]Autor komentarza: JTreść komentarza: Wszyscy zadają sobie pytanie czy warsztat był ubezpieczony- a czy zadali sobie Państwo pytanie jak wyglada dosłownie walka o każdą złotówkę od ubezpieczyciela ? Rok temu moim sąsiada spalił się dom,do tej pory nie dostali pieniążków,walka toczy się już w sądzie pomimo tego,że rzeczoznawca okresie sumę odszkodowania to ubezpieczyciel csly czas się odwołuje. Sąsiedzi byli zmuszeni wziąść kredyt a w banku,żeby naprawić to co najpotrzebniejsze. Spłacanych odsetek już nikt im nie odda ,a takich sytuacji jest bardzo wieleData dodania komentarza: 21.11.2024, 11:11Źródło komentarza: Grzegorz z Ropicy Górnej potrzebuje wsparcia. Potrzebna pomoc na odbudowęAutor komentarza: AgnesTreść komentarza: Z calym sercem jestem z Panem,bardzo szkoda jak cos na co sie pracuje wiele lat nagle znika,ale z drogiej str trzeba bylo zadbac o ubezpiecenie zakladu. Zycze szczescia oby sie udaloData dodania komentarza: 21.11.2024, 05:13Źródło komentarza: Grzegorz z Ropicy Górnej potrzebuje wsparcia. Potrzebna pomoc na odbudowęAutor komentarza: MatiTreść komentarza: Jest to tragedia ale czy było płacone ubezpieczenie?? Czy jak większość nie płaci bo szkoda płacić kilka stówek na rokData dodania komentarza: 20.11.2024, 20:42Źródło komentarza: Grzegorz z Ropicy Górnej potrzebuje wsparcia. Potrzebna pomoc na odbudowę
Reklama ENERGO ELECTRIC – GORLICE ul. 11 Listopada 16 – Dzięki połączeniu doświadczeń i potencjału grupy możemy zagwarantować naszym klientom atrakcyjne warunki handlowe.