Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
ReklamaHONER, okna, drzwi, bramy, rolety, plisy, moskitiery, żaluzje, roletki dzień-noc - Gorlice, ul. Biecka 72A
ReklamaZapraszamy do zakupów u wiodącego sprzedawcy rowerów elektrycznych - Iwo Bike w Gorlicach
Reklama Zapraszamy na zakupy do Delikatesów Szubryt w Gorlicach przy ul. Kościuszki
Reklama Orion Engineered Carbons Sp. z o.o. - Jasło, ul. 3 Maja 83 - oferta pracy
Reklama Zapraszamy na spotkanie z Mikołajem 7 grudnia i zakupy do Galerii Gorlickiej

Drogowe pytania Czytelników. Skrzyżowanie przy Dukacie.

Podziel się
Oceń

Pod jednym z ostatnich artykułów nasz Czytelnik poprosił nas, abyśmy skonsultowali z policjantami i wyjaśnili na łamach portalu, jak poruszać się na skrzyżowaniu przy sklepie Dukat, a więc w okolicach ulic: Ariańskiej, Szpitalnej i Sienkiewicza.
Drogowe pytania Czytelników. Skrzyżowanie przy Dukacie.

Autor: fot. haloGorlice

 

Rzecznikowi gorlickich mundurowych podesłaliśmy kilka pytań, które naszym zdaniem odpowiadają na najważniejsze drogowe kwestie właśnie w tym miejscu. Ale! Policjanci chętnie odpowiedzą na dodatkowe pytania, jeśli takie będziecie mieli.

1. Który pojazd ma pierwszeństwo? Skręcający w prawo z Ariańskiej w Szpitalną, czy jadący prosto z Sienkiewicza w Szpitalną?

Pierwszeństwo ma pojazd jadący z Sienkiewicza w Szpitalną.

Samochody jadące ulicą Sienkiewicza mają pierwszeństwo przed wszystkimi innymi w tym konkretnym miejscu. Natomiast samochody wyjeżdżające z ulicy Ariańskiej muszą ustąpić pierwszeństwa pozostałym uczestnikom ruchu – wyjaśnia aspirant sztabowy Grzegorz Szczepanek, oficer prasowy Komendy Powiatowej Policji w Gorlicach.

2. Który pojazd ma pierwszeństwo? Skręcający w lewo z Ariańskiej w Sienkiewicza, czy skręcający w lewo (przy wysepce) ze Szpitalnej w Sienkiewicza?

Ten pojazd ma pierwszeństwo, który pierwszy znajdzie się na ulicy Sienkiewicza, ponieważ ich drogi nie krzyżują się.

3. Który pojazd ma pierwszeństwo? Skręcający w lewo (prawie pod kątem 180 stopni) z Sienkiewicza w Szpitalną lub Ariańską, czy jadący w prawo lub w lewo z Ariańskiej?

Pierwszeństwo ma pojazd skręcający w lewo z Sienkiewicza.

Podobnie jak w pierwszym pytaniu odpowiedź jest podyktowana tym, że pojazdy jadące ulicą Sienkiewicza mają pierwszeństwo, a te jadące ulicą Ariańską muszą ustąpić pierwszeństwa wszystkim innym.

4. Czy jadąc z Sienkiewicza w Szpitalną, trzeba włączyć prawy kierunkowskaz?

Tak. Pomimo tego, że jedziemy nadal prosto, to jednak zjeżdżamy z głównej drogi w podporządkowaną – wyjaśnia rzecznik.

Zaraz po wjechaniu w ulicę Szpitalną warto wyłączyć kierunkowskaz, by nie doprowadzić do mylnego zasygnalizowania skrętu w prawo w Ariańską.

5. Czy można korzystać z przejazdu przez parking przy sklepie Dukat, aby niejako nawrócić ze Szpitalnej w Sienkiewicza?

Można korzystać z tego przejazdu, zwłaszcza wtedy, gdy mamy problem z wyjechaniem z ulicy Ariańskiej w ulicę Sienkiewicza.
 

Jeśli macie jakieś dodatkowe pytania – zadawajcie je w komentarzach. A może jakieś inne miejsce/skrzyżowanie sprawia Wam trudność? Koniecznie dajcie znać, a my poprosimy o wyjaśnienie mundurowych, którzy zadeklarowali pomoc w tej kwestii.

 


Napisz komentarz

Komentarze

Pierwszeństwo łamane 13.08.2021 12:23
BZDURY pan policjant na kurs prawa jazdy ...jadąc od zawodzia na sokół dajemy kierunek chociaż jest to droga z pierszenstwem a jadąc na szpital(prosto)nie dajemy kierunku...kierunkowskaz dajemy tylko jak zmieniamy kierunek jazdy ..tak obecnie uczą na kursach prawa jazdy (proponuje redakcji spotkanie z p.Zielińskim z OSK TRADER.. Jak zatem sygnalizować jazdę po skrzyżowaniu z pierwszeństwem łamanym? Tak jak w każdej innej sytuacji. Kierunkowskazem w prawo, jeżeli skręcacie w prawo i w lewo, jeżeli jedziecie w lewo, a na wprost nigdy go nie włączamy. .............. Skręcając na skrzyżowaniu zmieniacie kierunek zawsze, niezależnie od przebiegu pierwszeństwa. Skrzyżowanie z tzw. pierwszeństwem łamanym, czyli z dodatkową tablicą T-6, pokazującą przebieg drogi z pierwszeństwem, nie wpływa w żaden sposób na zasadę określoną w art. 22. Może być to szokujące lub szokująco oczywiste, ale: skręcając w prawo, włączamy prawy kierunkowskaz, skręcając w lewo, włączamy lewy kierunkowskaz, jadąc na wprost, nie włączamy kierunkowskazu, przed rozwidleniem włączamy ten kierunkowskaz, w którą drogę wjeżdżamy. Choć powyższe wydaje się oczywiste, wielu kierowców zmienia zasady zachowania się na drodze wraz z pojawieniem się tablicy T-6 i zwykle popełniają dwa błędy: włączają kierunkowskaz, jadąc na wprost, nie włączają kierunkowskazu, skręcając. W CZYM TKWI PROBLEM? Otóż niektórzy kierowcy traktują drogę z pierwszeństwem, niezależnie od jej przebiegu, jak drogę prostą, a pozostałe drogi, tworzące skrzyżowanie, jak drogi powodujące zmianę kierunku ruchu. Spójrzcie na znak na zdjęciu głównym i odpowiedzcie na pytania: Jadąc na wprost, skręcacie? jadąc w lewo, jedziecie na wprost? Jeśli odpowiecie dwa razy "nie”, to rozumiecie przepisy. Jeśli choć w jednym przypadku odpowiecie "tak”, to właśnie dlatego inni kierowcy nie powinni oczekiwać od was prawidłowego zachowania, a tym samym jest to potwierdzenie tego, co napisałem we wstępie: "w tym miejscu zasady się kończą”.

Ewa 13.08.2021 10:49
YouTube program ,,jedź bezpiecznie'' odc 658 migacze niezrozumiałe'' pan Dworak mówi że nawet jak jedziemy drogą z pierwszeństwem a zmieniamy kierunek ruchu (jadąc Sienkiewicza na sokół) to dajemy migacze, a jak prosto (w szpitalną) to nie...

kier zawodowy 08.11.2020 22:03
Nigdy nie byłem fanem gości w niebieskich mundurach , ani przekonanym o ich mądrości . Ale tutaj rzecznik ma całkowitą rację . Powtarzam za moimi wcześniejszymi komentującymi : nie opuszczam tego pasa , nie zmieniam go , nie przecinam osi jezdni itp . jadę drogą główną czyli pierwszeństwem i nie obchodzi mnie czy ona fizycznie idzie po łuku czy prosto , po skosie w poprzek czy zygzaki . Idąc tokiem myślenia tych NADGORLIWYCH to na każdym zakręcie będą świecić kierunkami , a już na skrzyżowaniach to wszyscy pogłupiejemy . Logiki i rozsądku !!! Szerokiej drogi życzę ! Pozdrawiam.

pierszenstwo łamane 13.08.2021 12:27
ciebie nie obchodzi ze jest po łuku ale przepisy są jasne KIEROWCO ZAWODOWY........... Pierwszeństwo łamane jest to umowne określenie dla skrzyżowania, na którym przebieg drogi z pierwszeństwem jest inny niż na wprost. Można je rozpoznać dzięki znakom drogowym D-1 lub A-7 oraz tablicy pomocniczej T-6.12 cze 2018

Ks. 24.10.2020 16:47
Najlepiej na miejscu dukata i stolarni zrobić duże rondo.

.......... 23.10.2020 08:59
z przepisów rozporządzenia z dnia 3 lipca 2003 r. jednoznacznie wynika, iż umieszczona pod znakiem D-1 tabliczka T-6a wskazuje, że droga z pierwszeństwem przejazdu zmienia kierunek na skrzyżowaniu. Z tych też względów w sytuacji kiedy kierujący pojazdem na skrzyżowaniu porusza się zgodnie z rzeczywistym przebiegiem drogi z pierwszeństwem - przedstawionym na tabliczce T-6a - to zmienia on kierunek jazdy i dlatego też w myśl przepisów art. 22 ust. 5 ustawy - Prawo o ruchu drogowym zobowiązany jest zawczasu i wyraźnie sygnalizować zamiar zmiany tego kierunku". Podsumowując - przedstawiciel Ministerstwa Infrastruktury przypomina, że kierowca ma obowiązek informować kierunkowskazem o każdej zmianie kierunku jazdy, więc fakt czy porusza się on dalej w ciągu drogi z pierwszeństwem, czy też nie - nie ma tu żadnego znaczenia. Zmiana kierunku jazdy, czyli skręt, nie musi wiązać się z podążaniem drogą główną. Jeśli droga główna skręca na skrzyżowaniu, to kierowca, który nią podąża, też skręca na skrzyżowaniu. Oznacza to, że przed wjazdem na skrzyżowanie powinien użyć kierunkowskazu. Zdarza się i tak, że droga główna skręca, np. w lewo, a kierowca jedzie prosto. Powinien użyć kierunkowskazu, jadąc prosto? Stanowczo nie! W tej sytuacji niejeden gotów jest użyć prawego „kierunku”, by zaznaczyć zamiar zboczenia z drogi głównej. To błąd – użycie prawego kierunkowskazu w tej sytuacji można interpretować jako zamiar zjazdu na pobocze! Czytaj więcej na https://motoryzacja.interia.pl/raporty/raport-polskie-drogi/wiadomosci/news-jedziesz-glowna-widzisz-taki-znak-wlaczasz-kierunek,nId,2615551#utm_source=paste&utm_medium=paste&utm_campaign=chrome

Robot 23.10.2020 09:11
No to jak z tym skrzyżowaniem krakowskiej z lipową?

ja 23.10.2020 09:35
Przecież Lipowa to nie to samo skrzyżowanie - tam nie masz możliwości jechać prosto. Bardziej podobne jest pod Arge od Szopena. I tu pytanie - jadę od Kuźni i skręcam na obwodnicę (za główną) to z kierunkiem czy bez? Jadę prosto na hurtownie - to z kierunkiem czy bez? Jadę od hurtowni w stronę kuźni - z kierunkiem czy bez? No??? Wiedzący lepiej niż ustawa?

Robot 23.10.2020 09:58
Jadąc prosto nie zmieniam pasa ruchu więc nie wrzucam kierunkowskazu, nie przecinam żadnej lini. jadąc w lewo mimo że z pierwszeństwem jednak przecinam os jezdni więc wrzucam kierunek no jak dla mnie proste. To dla utrudnienia jeszcze jeden quiz. Rondo w Krośnie wielkości studzienki kanalizacyjnej, zjeżdżam z niego drugim zjazdem czy de fakto przejeżdżam przez nie na wprost nawet nie wykonując ruchu kierownicą, włączam kierunek? I jak ktoś mi powie że nie, bo jadąc prosto się nie wrzuca kierunku to ja już nie wiem co powiedziec

ja 23.10.2020 10:16
Tak na tych "rondkach" kierunek Pomimo że jadąc szybciej przejedziesz je szybciej niż migacz zadziała. Tak samo w Krośnie na Krakowskiej przy wjeździe na Podkarpacką - jadąc od miasta w stronę Turaszówki Główna droga odbija w lewo a prosto idzie podporządkowana - koszą tam jak nic na egzaminie za brak kierunku - podobnie za torami na przejeździe Naftowa i Okulickiego.

?? 13.08.2021 12:36
BO JEZDZISZ JAK ROBOT

?? 13.08.2021 12:35
a jest tam znak D-1 T-6???

Najgłowniejszy naczelnik 23.10.2020 07:45
Wychodząc naprzeciw potrzebom mieszkańców powiatu gorlickiego w siedzibie komendy policji w Gorlicach utworzymy punkt w którym osoby twierdzące że podczas skrętu w ul szpitalna nie muszą używać kierunkowskazu będą mogły anonimowo oddać swoje prawo jazdy. Wystarczy tylko dyżurnemu powiedzieć hasło ,,DUKAT". Oszczędzimy tym sobie wstydu i stresu związanego z potencjalnym mandatem karnym.

........... 23.10.2020 08:14
wróć na kurs prawa jazdy to sie dowiesz

ja 23.10.2020 09:09
No Ty na pewno na nim nie byłeś. Idź na egzamin bo z taką wiedzą stwarzasz zagrożenie na równi z pijanym!

ja 23.10.2020 08:33
skąd ta mądrość? Jakaś podstawa prawna?

?/ 13.08.2021 12:39
naczelnikiem kibla chyba jesteś ,poczytaj sobie o jezdzie z pierszeństwem łamanym i będzieśz mógł oddać prawko ...a w szpitalną nie skręcamy tylko jedziemy prosto tzn.jak puscisz kierownice to auto jedzie samo w szpitalną

Krystyna 22.10.2020 22:44
Czytam komentarze i łapię się za głowę! Trzeba nie znać kodeksu drogowego, żeby tak się wymądrzać. "Lewy kierunkowskaz ma być włączony" - ale nie, są mądrale, które wiedzą lepiej. Zaczyna się dyskusja. Interpretacja własna kierowcy! Dziwić się, że potem przeszkadza, każde skrzyżowanie, inny kierowca, górka na drodze - choć to ze względu na słabą widoczność mogliby mi poprawić :-) a skrzyżowanie pod Dukatem robi się za trudne do pokonania!

Mau 22.10.2020 20:51
Jedynie punkt 4 jest dyskusyjny. Reszta jest logiczna i tu mam nadzieje ze dla wszystkich kierowcow.. chociaz niektorzy to nawet z parkowaniem naja problem..

M 22.10.2020 19:14
Redaktorzy poproscie o oficjalne pismo z Gorlickich "szkół jazdy" Trader,Liszka,Renoma,Lok itdniech sie wypowiedza w tej sprawie aby zakonczyc ten temat a policji szxkoda pytać ...jeżli to jest błąd nie dania kierunku w lewo to czemu tego uczą na kursach a nawet dostaje się minus na egzaminie w Krośnie?????????

Klientka 22.10.2020 18:38
Kiedy rondo imienia św. Jana?

Inspektor 22.10.2020 18:34
To są kierowcy że zadają takie pytania? czy kandydaci na kartę!

Rumstick 22.10.2020 18:21
Rondo ale kiedy chyba ze kosztem Dukata

Baca 22.10.2020 16:52
W USA łatwiej zrobić doktorat niż w Polsce prawo jazdy. Polecam film z youtube "jak zrobić prawo jazdy w USA" https://www.youtube.com/watch?v=IFytKXUF80o

XXX 22.10.2020 16:50
Faktycznie Pan policjant , nie odpowiedział na to pytanie wprost , jeżeli chodzi o kierunkowskaz na ul, Sienkiewicza w kierunku Sokoła . Ale tam nie sygnalizujemy jazdy lewym kierunkowskazem, ponieważ to nie jest zmiana kierunku jazdy/ nie przekraczamy linii środkowej i traktujemy to jak jazdę po tym samym pasie/ . Włączenie kierunkowskazu lewego oznaczałoby skręt z ulicy w lewo. Przy takiej interpretacji przepisów to na skrzyżowaniach przy kilku przecinających się pasach ,, masakra" . Odnośnie lewego kierunkowskazu na rondach w Gorlicach nie włączamy, dotyczy tylko rond na których jest kilka pasów , jeżeli wjeżdżamy na rondo i mamy zamiar zmienić pas na wewnętrzny , przy wyjeździe dopiero na dalszych zjazdach . pozdrawiam.

Krystyna 22.10.2020 22:14
O kurcze! Jak rasowy Polak. Nie znam się ale, się wypowiem. Z kursu na prawo jazdy pamiętam, ze: Nawet jadąc główną drogą jeżeli ta się rozwidla trzeba włączyć kierunkowskaz - pokazać jadę tą lewą główną"odnogą" czy wjeżdżam w prawo w podporządkowaną ulicę. I upss jest tam jeszcze jedna ulica Ariańska na której się stoi i domyśla co będą robić wszyscy kierowcy z pierwszeństwa. Czyżby policjant miał jednak rację i odpowiedział na temat i wprost?

............ 23.10.2020 08:20
wróć się na kurs prawa jazdy(teorie)i sie dowiesz że nie masz rascjii

On5 22.10.2020 16:41
Panie rzeczniku Od kiedy sygnalizujemy jazde prosto na skrzyzowaniu wlaczajac kierunkowskaz. To ze ktos zjezdza z drogi z pierwszeństwem w podporzadkowana nie ma znaczenia przy uzywaniu kierunkowskazu. Zmiana kierunku jazdy to skret w prawo lub w lewo, a nie jazda prosto, a czy to jest droga z pierwszenstwem czy nie w tym przypadku nie ma znaczenia. To ja proponuje jadac prosto wlaczyc awaryjne.

Polak 22.10.2020 17:42
Idąc tym tokiem myślenia, zmiana pasu np. na autostradzie nie musi być sygnalizowana, bo przecież jedziemy dalej prosto.

mfejk 22.10.2020 21:38
Polak, niestety, nie ma Pan racji - przepisy wyraźnie mówią, że należy sygnalizować zmianę kierunku ruchu oraz zmianę pasa ruchu ;)

............. 23.10.2020 08:27
to nie myśl tyle bo cała sprawa dotyczy tylko "skrzyzowania "z żółtym znakiem t-6 a bez znaku nie dajemy kierunku

ja 23.10.2020 08:38
Polak Ty masz prawo jazdy??? Chyba za masło! Boże chroń przed takimi kierowcami. To już kark w BMW mądrzejszy

Rob 23.10.2020 09:01
Tutaj masz racje ,rzecznik się zamotał mówiąc ze włączamy kierunek bo jedziemy z głównej na podporządkowaną? to nie ma nic do kierunku główna i poporządkowana

Bartek 22.10.2020 16:08
Moim zdaniem jadąc od miasta w szpitalną bez kierunku, w ariańską z prawym a w kierunku sokoła z lewym. Kierunkowskaz sygnalizuje zmianę kierunku ruchu więc włączanie go jadąc na wprost jest moim zdaniem błędem.

gorliczanin 22.10.2020 16:35
Masz rację!! I to nie Toim zdaniem, ale takie są przepisy!

Bobek 22.10.2020 15:49
Ja trochę z innej beczki ale wydaje mi się że jest to ważniejsze. Wbijcie sobie do łba że 1.jadąc ul. legionów w stronę skrzyżowania na Zawodziu nie moża skręcać w prawo w ul. Nadbrzeżna ( znak zakazu skrętu w prawo nie tyczy się tylko tego że Mickiewicza jest jednokierunkowa) 2. Jadący ul. Biecka w stronę Rondo Center skręcając w prawo (prawy pas) w ul. 11 listopada maja pierwszeństwo przed tymi jadącymi od ronda

gorliczanin 22.10.2020 16:43
Nie! Przed znakiem D-1 oraz tablicą T6 określającą przebieg drogi z pierwszeństwem, obok (na słupie oświetleniowym) jest jeszcze tablica uzupełniająca F6 (niebieska) z zaznaczonymi na biało drogami (znak B-2 znajduje się tylko na jednej drodze - odpowiadającej ul. Mickiewicza).

Kierowiec 22.10.2020 18:10
Przeczytaj uważnie i wbij sobie do łba B-22 Zakaz skrętu w prawo. Zabrania skręcania w kierunku wskazanym na znaku. Zakazy wyrażone znakami B-21 i B-22 obowiązują na najbliższym skrzyżowaniu. Znak B-22 znajdujący się w obrębie skrzyżowania dotyczy tylko najbliższej jezdni, przed którą został umies

BeMeWe 22.10.2020 19:29
Z Legionow mozna skrecic w Nadbrzezna. Jest zamontowany zły znak. Zakaz powinien byc namalowany na znaku głownym w odnodze ul.Mickiewicza. Tak oznaczone znaki wystepuja , u nas jest to żle oznakowane.

Bobek 23.10.2020 08:32
No to juz wiecie redakcjo o co teraz zapytac policje skoro juz 5 osob uwaza inaczej

........... 22.10.2020 12:59
Kiedy używać kierunkowskazów na skrzyżowaniu z pierwszeństwem łamanym? Wiele osób błędnie odczytuje, że jadąc drogą z pierwszeństwem, która np. zakręca w lewo, w rozumieniu przepisów jedzie prosto, zgodnie z pierwszeństwem drogi. Tak jednak nie jest. Niezależnie od pierwszeństwa drogi, gdy tylko zmieniamy kierunek ruchu, jesteśmy zobowiązani to zasygnalizować poprzez użycie kierunkowskazu.Jeśli mamy do czynienia z takim znakiem jak przed Dukatem i jedziemy zgodnie z pierwszeństwem w lewo, powinniśmy użyć lewego kierunkowskazu. Jeśli zaś byśmy jechali od lewej strony na wprost, użycie lewego kierunkowskazu jest błędne, ponieważ nie zmieniamy kierunku jazdy.Podsumowując, niezależnie od tego, w którym kierunku jedziemy i skąd jedziemy, z drogi z pierwszeństwem czy z podporządkowanej, każdą zmianę kierunku ruchu musimy zasygnalizować w ten sam sposób, jakbyśmy to robili na klasycznym skrzyżowaniu. W przeciwnym razie nie tylko błędnie informujemy innych kierowców o swoich zamiarach, przyczyniając się do korków lub wręcz powstania kolizji, ale także ryzykujemy ewentualny mandat w wysokości 200zł.

Robot 22.10.2020 13:12
Sytuacja analogiczna - jedziesz Krakowską w kierunku Ropicy i na wysokości ul Lipowej włączasz kierunkowskaz w prawo?

........ 22.10.2020 13:20
tam nie ma znaku T-6 a cały ten szum dotyczy tylko rozjazdów z tym znakiem

Robot 22.10.2020 18:24
Sprawdź, znak jest taki sam

gość 22.10.2020 16:39
gdybyś wjeżdżał w lipową to tak

ja 23.10.2020 09:05
Lipowa to nie ten sam układ skrzyżowania - nie masz drogi na wprost. Bardziej podobne skrzyżowanie na Szopena pod Arge (obecne BP)

Robot 23.10.2020 09:32
Jak to nie? Znak jest? Jest. Możesz jechać w dwóch kierunkach? Mozesz. To dlaczego nie wrzucacie tam kierunku w prawo zgodnie z wytycznymi przedstawiciela ministerstwa?

ja 23.10.2020 09:59
No nie wrzucamy. A powinniśmy. Podobnie pod Dukatem jak i w Gliniku

phii 22.10.2020 12:51
Ale się wyrwał. Pan "rzecznik" oblał by egzamin na prawo jazdy! Jadąc prosto kierunkowskaz?? Niech tak zrobi na egzaminie. Art. 22 pkt 5 Kierujący pojazdem jest obowiązany zawczasu i wyraźnie sygnalizować zamiar zmiany kierunku jazdy lub pasa ruchu oraz zaprzestać sygnalizowania niezwłocznie po wykonaniu manewru - jeżeli jadę prosto to co mam sygnalizować? Podobnie pod BP od ul. Szopena. A egzaminatorzy są na to bardzo wyczuleni - podobnie jak na lewy kierunkowskaz na rondzie. I nie ma tłumaczenia że nie zaszkodzi albo że to pomaga innym. Zresztą biegły od ruchu drogowego tez potwierdza stanowisko egzaminatorów.

Taaa 22.10.2020 16:15
Kierunek jazdy (może być po łuku), a jazda wprost to nie to samo ... policjant dobrze "rozpracował" skrzyżowanie. może instruktorzy i egzaminatorzy sa w błędzie. Kiedyś już było o tym skrzyżowaniu ze 2 lata temu na łamach portalu - wtedy mówili inaczej; idiotyzmem jest włączanie lewego kierunkowskazu jadąc główną w kierunku Dukli.

ja 23.10.2020 08:47
Jazda po łuku a po skrzyżowaniu to jednak różnica. Weź człowieku nie szukaj ideologii bo przepisy mówią jasno a Ty mylisz pojęcia. I jak mówiłem- spróbuj zdać egzamin z taką wiedzą - aaaa sorry przecież Ty wiesz lepiej a egzaminator młot się wcina i nic nie wie.

Kapitan Ameryka 22.10.2020 18:27
jadąc autostradą i zmieniając pas ruchu włączasz kierunkowskaz mimo tego że jedziesz prosto. Czyli jadąc prosto używasz kierunkowskazów, normalnie szok że nie wiem...

ja 23.10.2020 08:45
Ty masz prawo jazdy? Zdany egzamin? Za 50 razem wyproszony? Obowiązek sygnalizowania ZMIANY KIERUNKI JAZDY LUB PASA RUCHU rozumiesz różnicę na autostradzie - to co Ty podałeś a jazdę na skrzyżowaniu - to co ja podałem?

Kapitan Ameryka 23.10.2020 09:04
Skręcając na szpitalna zmieniasz pas ruchu? Tylko tyle mi powiedz nie oczekuje od Ciebie nic więcej?

ja 23.10.2020 09:39
Nie zmieniam kierunku jazdy. To jest skrzyżowanie a nie droga o kilku pasach ruchu w tym samym kierunku. Ty na prawdę masz prawo jazdy?

Kapitan Ameryka 23.10.2020 10:03
Ulatwie Ci trochę bo widzę że nie rozumiesz dalej. Przejeżdżasz przez linie przerywaną?

ja 23.10.2020 10:24
Co Ty człowieku bredzisz? Jaki pas ruchu? Jak linia przerywana? Jadąc Sienkiewicza na Szpitalna nie zmieniam żadnego kierunku jazdy. A tam jest jeden pas ruchu - z definicji ustawowej: "pas ruchu - każdy z podłużnych pasów jezdni wystarczający do ruchu jednego rzędu pojazdów wielośladowych, oznaczony lub nieoznaczony znakami drogowymi" Coś Ci sie od tej "ameryki" pomieszało

Kapitan Ameryka 23.10.2020 10:56
Już nawet Policja napisała że trzeba włączyć kierunek w prawo, ale i tak nie podchodzi to niektórym, a skoro Policja nie jest w stanie wytłumaczyć ludziom to ja tym bardziej nie. Na ich miejscu postawiłbym radiowóz pod Dukatem i wystawiał mandaty, jeden dzień i dziura budżetowa załatana. Pozdrawiam i bezpiecznej jazdy życzę.

Baba 22.10.2020 12:50
Jak powinien wyglądać prawidłowy manewr zawracania ; jadąc ul.Sienkiewicza od świateł w stronę Dukli a chcąc zawrócić przed Dukatem w stronę Lidla ?

Robot 22.10.2020 12:46
To że prawy kierunkowskaz to było oczywiste, ale glownym wątkiem dyskusji był lewy kierunkowskaz jadąc ul. Sienkiewicza. Tego nie ma w tekście, a niektórzy wciąż będą się upierać że trzeba sygnalizować jazdę po łuku. Prosimy o uzupełnienie materiału

Ten 22.10.2020 13:39
Nie ma takiej potrzeby gdyż kontynuujesz jazdę po drodze z pierwszeństwem.

Kierowiec 22.10.2020 15:45
To proszę o jakiś przepis który mówi że na skrzyżowaniu jazdy po drodze z pierwszeństwem się nie sygnalizuje

taaa 22.10.2020 16:25
Nie zmieniasz kierunku jazdy, wyznaczją to linie poziome.

Kierowiec 22.10.2020 17:17
Zmieniasz kierunek jazdy w lewo. Nie wprowadzaj w błąd. Mówi o tym żółta tablica z przebiegiem dróg. Droga w kierunku sokoła prowadzi w lewo na szpital prosto i na Arianską w prawo. Każdą zmianę kierunku ruchu trzeba sygnalizować nawet wtedy gdy jedziemy po drodze z pierwszeństwem.

............. 23.10.2020 08:26
jadąc puść kierownice i wtedy zobaczysz czy zmienisz kierunek czy auto pojedzie ci prosto

Kierowiec 22.10.2020 12:25
Co do tego kierunkowskazu to chyba Pan policjant sam sobie zaprzecza. Jadąc prosto nie używamy kierunkowskazu. Jeżeli jest przepis który mówi że zjeżdżając z drogi z pierwszeństwem na podporządkowaną to proszę o podstawę prawną bo myślę że takiego przepisu nie ma. Włączenie w tym miejscu kierunkowskazu spowoduje że kierowca wyjeżdżający z Ariańskiej zajedzie nam drogę bo będzie myślał że skręcamy w Arianską.

Kierowca 22.10.2020 13:24
Dokładnie, tak kierowiec ma racje.

Robot 22.10.2020 18:33
Ludzie, ustaliliśmy już że zmieniając pas ruchu włączamy kierunkowskaz. Teraz sobie uświadomcie że wjeżdżając na ul. Szpitalną zmieniamy pas ruchu

Teodor 22.10.2020 12:05
Jak na tak małe miasto ilość absurdalnych rowiazań drogowych jest w Gorlicach olbrzymia. Dukat to jeden chaos, podobnie jest przy wlocie Mickiewicza w Legionow przy Nadbrzeżnej, wszystkie wyjazdy na obwodnice niebezpieczne, skrzyzowanie kolo US loteria, skręt do Kobylanki z Dukielskie na zakrecie, skrzyzowanie kolo na Zawodziu i wiele innych. I co ? I nic.

............... 22.10.2020 11:56
CZY JADĄC SIENKIEWICZA OD STRONY ZAWODZIA na sokół włączamu kierunkowskaz???bo to droga główna ale zmiana kierunku i tak uczą na kursach na prawo jazdy

ja 22.10.2020 12:53
tak bo droga skręca na skrzyżowaniu a skrzyżowanie nie musi być pod kątem 90 stopni.

on 22.10.2020 11:46
Przydało by się w tym miejscu skrzyżowanie o ruchu okrężnym bez sygnalizacji świetlnej.

KF 22.10.2020 11:44
Chore miejsce do jazdy przesunac kapliczke przerobic na bezkolizyjne

ReklamaENERGO ELECTRIC – GORLICE ul. 11 Listopada 16 – Dzięki połączeniu doświadczeń i potencjału grupy możemy zagwarantować naszym klientom atrakcyjne warunki handlowe.
AKTUALNOŚCI
ReklamaSkorzystaj z oferty Iwo Computers na stronie internetowej i w sklepie stacjonarnym
Reklama
POPULARNE
ReklamaWyższa Szkoła Biznesu National - Louis University w Nowym Sączu - UWOLNIJ Z NAMI SWÓJ POTENCJAŁ - studia I, II stopnia oraz podyplomowe - PRAWO - PSYCHOLOGIA - ZARZĄDZANIE - INFORMATYKA
Reklama
słabe opady śniegu

Temperatura: 2°C Miasto: Gorlice

Ciśnienie: 1000 hPa
Wiatr: 7 km/h

OSTATNIE KOMENTARZE
Autor komentarza: ~ TomtommTreść komentarza: Perełka , igiełka , - wszystkie ogłoszenia z takimi opisami sugerują że coś z nim było robione ......Data dodania komentarza: 22.11.2024, 09:56Źródło komentarza: Prawdziwa biała perełka z Gorlic „za miliony”Autor komentarza: AdamTreść komentarza: Założyłem profil w placówce. Pani z informacji bardzo miłaData dodania komentarza: 21.11.2024, 20:45Źródło komentarza: eKRUS w służbie rolnikom. Co możesz tam załatwić przez internet? [FOTO]Autor komentarza: Woj1Treść komentarza: Tylko nie na górze cmentarnej. Masakra: góra do wykarczowania, korki na Korczaka jeszcze większe, ścieżki rowerowe pod spychacz. W rynku zróbcie, w budynku szkoły, parkingi nad rzeką, może rynek trochę ożyje. Gorliczanie powinni wypowiedzieć się zanim powstanie betonowy kloc z ekranami (teraz taka moda) dla dziatwy kolonijnej na 15 minut oglądania za 25 mln zł. Wójcino ratuj Gorlice! Wybuduj takie muzeum w Sękowej szybciej niż w Gorlicach. Tam jest dość miejsca.Data dodania komentarza: 21.11.2024, 14:33Źródło komentarza: Europejskie Muzeum I Wojny Światowej w Gorlicach. Inspirujące spotkanie ekspertów [FOTO]Autor komentarza: JTreść komentarza: Wszyscy zadają sobie pytanie czy warsztat był ubezpieczony- a czy zadali sobie Państwo pytanie jak wyglada dosłownie walka o każdą złotówkę od ubezpieczyciela ? Rok temu moim sąsiada spalił się dom,do tej pory nie dostali pieniążków,walka toczy się już w sądzie pomimo tego,że rzeczoznawca okresie sumę odszkodowania to ubezpieczyciel csly czas się odwołuje. Sąsiedzi byli zmuszeni wziąść kredyt a w banku,żeby naprawić to co najpotrzebniejsze. Spłacanych odsetek już nikt im nie odda ,a takich sytuacji jest bardzo wieleData dodania komentarza: 21.11.2024, 11:11Źródło komentarza: Grzegorz z Ropicy Górnej potrzebuje wsparcia. Potrzebna pomoc na odbudowę
Reklama SANTANDER PARTNER - placówka partnerska nr 1 | Kredyty: gotówkowe, konsolidacyjne, hipoteczne, dla firm, leasing | GORLICE, ul. Legionów 12