O czym była gra w Sękowej? Kim zostali gracze?
Jesteś działaczem niepodległościowym, jest kwiecień 1915 roku. Chciałbyś walczyć o wolną Polskę, ale utknąłeś w okolicach Sękowej, która znajduje się na linii frontu. Losy wojny nie są jeszcze przesądzone. Marzy Ci się, aby tak, jak w poprzednich latach świętowano rocznicę uchwalenia konstytucji 3 maja, ale pod rosyjską okupacją jest to niemożliwe. Usłyszałeś o łączniku, który miał pomóc w wyzwoleniu Gorlic i okolic – przekazać informację, gdzie znajduje się najsłabszy posterunek rosyjski i którędy najłatwiej będzie odbić miasto, przedrzeć się przez rosyjskie umocnienia i przesunąć walki dalej na wschód. Łącznik jednak zaginął – może za bardzo ucieszył się na wieść o idącym wyzwoleniu? Może coś mu się stało? Musisz pomóc odnaleźć zagubioną wiadomość i przekazać ją łącznikowi, który dostarczy ją za linię frontu. Uważaj: w okolicy krążą rosyjscy agenci, którzy za wszelką cenę będą próbowali wyciągnąć od Ciebie plany natarcia.
Celem inicjatywy było włączenie dzieci w działania związane ze zwiększeniem świadomości na temat wydarzeń związanych z odzyskaniem i odbudową państwowości, w których istotną rolę odgrywa pamięć regionalna związana z różnymi drogami poszczególnych dzielnic kraju prowadzącymi do niepodległości.
Źródło info i foto: Gminny Ośrodek Kultury w Sękowej
Napisz komentarz
Komentarze